Let it snow......


 Vandaag heb ik een 4 easelkaart gemaakt voor het blog van KREATRENDS
Dit is een easelkaart met 4 kanten die omhoog gezet kunnen worden.


Het is een erg leuke kaart om te maken en ik zal hem dan ook 
beschrijven hoe je dat kunt doen.
De kaart is heel gemakkelijk te versturen,
zoals je hieronder ziet is hij gewoon plat.


En zo ziet hij er van boven af uit.
Voor de kaart heb ik gebruik gemaakt van het mooie color core cardstock.
Hierop het prachtige dessinpapier van Marianne Design.
Daarop weer linnenkarton en daarop weer dessinpapier.
Op de vierkantjes heb ik gebruik gemaakt van verschillende stansen.





Een mooie sneeuwster van Noor!


Een mooie Die van Nellie snellen.
Deze heb ik verhoogd opgeplakt met 3d foam blokjes.


En een borduurpatroontje uit het boekje kleine borduursels en meer.


Het prachtige schaatsertje van Amy Design.

Eerst even alles op een rijtje wat ik heb gebruikt voor de kaart.
De producten zijn direct doorgelinkt naar de webwinkel.
Er is natuurlijk nog veel meer moois te koop ,
 dus al je zelf lekker wilt rondneuzen klik dan HIER

Mijn recept voor deze kaart:

Color Core cardstock NavyLinnenArt karton chamois 30,5x30,5 cm Amy Design snijmal schaatser
 MFD062 Multiframe's Die Eastern Oval 6002/2020 Noor! snijmal ijskristal 3 - 60 mm PK9097 Pretty Papers Bloc; Vintage Christmas
 Versafine Onyx blackZelfklevende parels Silver Foam pads 2 mm dik

En dan nu ....Hoe maak je een 4 easelkaart!!!!!

Ik heb een basiskaart genomen van 15 cm x 15 cm.
En dessinpapier van 14,5 cm x 14,5 cm
Dit heb ik op elkaar geplakt.

Dan heb je nodig :

4 kaartjes van 7 cm x 14 cm (wit)


4 kaartjes van 7 cm x 7 cm (blauw)
4 kaartjes van 6,5 cm x 6,5 cm (wit)
4 kaartjes van 6,5 cm x 6,5 cm ( dessinpapier)


De kaartjes van 7 cm x 14 cm vouw je dubbel en daarna open leggen en
 het linkergedeelte diagonaal vouwen van linksonder naar rechtsboven.
Zoals op de foto (sorry dat hij wat onscherp is)

Op het rechter gedeelte plak je het dessinpapier.
Zoals je op de foto hieronder ziet.
De witte vierkantjes plak je dan weer op de blauwe zoals je hieronder ziet.
Op de witte vierkantjes plak je  je schaatsertje of je sneeuwster.
Als je gaat borduren, doe dit dan voor dat je hem op het blauwe plakt.
Als je klaar bent met borduren is het mooi weggewerkt na het opplakken.

Op het schuin gevouwen gedeelte plak je je versierde vierkantjes,
maar let wel op dat je ze goed opplakt, zodat ze allemaal recht kunnen staan.
Zoals je ziet zit mijn plaatje dwars maar als je hem omhoog zet komt hij recht te staan.
Zoals je ziet zit de punt van het gevouwen gedeelte naar de buitenkant.
Het volgende gedeelte 90 graden draaien  en de volgende 
daarna ook weer en de laatste ook weer.
Het klinkt ingewikkeld maar dat is het niet.
Voor dat je ze vastplakt zet je ze eerst even los neer en vouw je ze omhoog.
Dan zie je vanzelf of ze goed staan.
Zo zie je dat alle afbeeldingen gedraaid staan.
Het rechtop zetten lijkt ook eng maar je begint bij 1 vierkantje en
 zet er zo steeds 1 omhoog.
Ze steunen tegen elkaar.
Het wijst eigenlijk vanzelf als je er mee bezig bent.


Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is en dat jullie hem 
met net zoveel plezier gaan maken.
Als je laat weten dat je er 1 hebt gemaakt dan kom ik  zeker bij je kijken.
Is er iets niet duidelijk laat het dan ook weten.

Wens ik jullie nog heel veel freubelplezier en tot de volgende creatie!!

Giny








Reacties

  1. Wat een supermooi creatie Giny....lijkt heel ingewikkeld, maar volgens mij moet het met jouw duidelijke uitleg goed te doen zijn!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohw ja... Dit modelletje hadden we ook nog. Leuk, leuk, leuk. Dank voor je duidelijke uitleg, en dat je me weer even hebt wakker geschud.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke kaart met een heel apart leuk model, super gemaakt, een echte topper. liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit schitterend gemaakt Giny, super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Giny, op de foto's is ie mooi maar in het echie nog veel mooier.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoooo dit is gaaf gemaakt ! Supermooi en alles mooi verwerkt! Geweldige kaart...Top!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Hoi, wat leuk dat je langs geweest bent en een berichtje achter laat.
Ik vind ze erg leuk om te lezen.
En doe dat ook met veel plezier.
Groetjessss

Populaire posts van deze blog

Winter deel 2

Miauw......

Geborduurde layout ...gemaakt voor Kreatrends