Label met het Dala horse van Eline

Hier is mijn DT bijdrage voor Kreatrends  maar eerst even iets over het paardje.
Ik heb dit via google gevonden en
 vind het leuk om met jullie te delen

Het Dalapaard (Zweedsdalahäst) is een uit hout vervaardigd paardje
 dat als symbool geldt van het landschap Dalarna in Zweden
of tegenwoordig bij uitbreiding ook van heel Zweden.
De houten paardjes zijn er in alle maten en worden veelal 
gemaakt in Nusnäs, nabij Mora. De meeste paardjes zijn rood 
en ze worden vaak met de hand beschilderd. 
De paardjes worden al sinds de 17e eeuw gemaakt. 


Dit is wat ik met de Collectables van Marianne Design heb gemaakt.

Het label is een blauw rechthoek van 10,5 cm x 15 cm.
Waar ik aan de bovenkant hoekjes heb afgesneden.
Vanaf het puntje gemeten 3 cm aan beide kanten.
Hierop zit een oranje rechthoek van 10 cm x 14,5 cm en hier zijn ook weer
de hoekjes afgesneden.
Ook 3 cm.
Daarop heb ik van het Happy sweet  blok van Joy een bijpassende 
achtergrond gebruikt.
Deze is 9,5 cm x 14 cm.
Voor de hoek bovenop heb ik een gedeelte gebruikt van 
het Noor vierkant.
En deze is bewerkt met distress inkt Salty Ocean.




De boog van Joy (bille) heb ik ook bewerkt met distress inkt ,
net zoals de steentjes.
Achter de boog heb ik een stukje achtergrond papier gedaan,
van hetzelfde blok happy sweet van Joy!



Het paardje heb ik wit gehouden en versierd met bijpassende
 kleurtjes uit het achtergrond papier.
Het leuk is dat je de onderdelen gewoon uit diverse kleuren stanst en
 dan lekker gaat combineren wat je het leukste vind.
Ik heb een wiebeloogje op de plek van het oogje geplakt.
Dit vind ik een leuk effect geven.
Nog wat strassparel erop en mijn paardje is klaar.
Ik heb hem wat verhoogd  op het label geplakt.

Bovenin heb ik een gaatje gemaakt.
Hierdoor een stukje gehaakt kant.
Dit bijeen gebonden met wat kleurtje organza lintjes.
Hetzelfde gehaakte kant zit ook langs de onderrand.

Hieronder staat alles nog even op een rijtje en als je er op klikt kom
 je direct bij het product in de webwinkel.


COL1371 Collectables snijmal Eline's Dala Horse  6002/0147 Noor! D. Snij- embossing mal Frame vierkant 6002/0336 Bille's boog en steenstukken   41092 Gehaakt kant 10 mm 
 Distress inkt kussen Salty Ocean  Ink blending tool   6011/0031 Joy! papierblok  happy groen-blauw   Wiebelogen 04 mm


Ga je er ook 1 maken , veel plezier ermee.
Ik vond het in ieder geval een feestje om te maken!!

Groetjes Giny.


Een reactie geven mag altijd.

Reacties

  1. Prachtige kaart met dat dala-horse, Giny...wat leuk dat je de betekenis even uitlegt...en zijn wiebeloog is een échte finishing touch!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Giny,
    Prachtige kaart en prachtig Blog! Ik ben ook volger van jou geworden! Ik kom gauw weer eens kijken..
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Hoi, wat leuk dat je langs geweest bent en een berichtje achter laat.
Ik vind ze erg leuk om te lezen.
En doe dat ook met veel plezier.
Groetjessss

Populaire posts van deze blog

Winter deel 2

Miauw......

Geborduurde layout ...gemaakt voor Kreatrends