woensdag 1 oktober 2014

Happy Birthday


En dan vraagt zoonlief aan je .....mam...
 heb je nog een kaartje voor een verjaardag??
Tuurlijk  jongen...dat heb ik wel en anders maak ik er eentje.

Maar voor de leeftijdsgroep van 20 + valt het niet mee.
Het een is te kinderachtig en het andere...tja.....hmmmmm.

Maar uiteindelijk heb ik toch wat gevonden wat in de smaak viel.
De zomeruiltjes van Eline.


En daar heb ik deze kaart mee gemaakt.
Voor het oranje gedeelte heb ik deze mal
6002/0357 Noor! snijmal rand
4x uitgestanst.
En er gedeelten vanaf gesneden om het passend om het rechthoek te krijgen.

Verder heb ik gebruik gemaakt van 
deze 2 mallen.
6002/0296 Noor! Snijmal rand Happy Birthday 6002/0136 Noor! D. Snij- embossingmal hoek

De mallen staan doorgelinkt naar  de webwinkel van KREATRENDS

Wat roosjes en plakpareltjes  en weer een kaartje klaar.
Deze is voor de meiden.
Nu aan de slag voor de jongens.
Oeps.....iets lastiger!!!

Tot snel weer!!!

maandag 29 september 2014

65 jaar....


Een lieve vriendin van ons is 65 geworden en 
daar heb ik dit kaartje voor gemaakt.
Ze heeft hem inmiddels ontvangen.
Dus ik kan hem laten zien aan jullie.




 

Het basis patroon zie je hierboven.
Je neemt dan het onderste tekeningetje.
Je vouwt de linker en de rechter schuine kant over elkaar.
Dit zet je aan de onderrand vast met dubbelzijdig tape.
Zodat je een soort envelopje krijgt waar je iets kan inschuiven.
Zoals je hieronder ziet.



LR0200 Creatables snij- embossingmal Anja Corner CR1242 Craftables snij- embossingmallen passepartout rechthoek CR1282 Craftables snijmal mini numbers
De mallen staan doorgelinkt naar Kreatrends

Ik heb er een langwerpig model van gemaakt maar je
 kunt hem in allerlei breedtes maken.

Misschien heb ik je op een idee gebracht.
Succes!!!

Bedankt voor het langskomen...

Groetjes Giny

donderdag 25 september 2014

Kerst Snoesje

Dit kaartje heb ik gemaakt voor Kreatrends.

Ik heb voor mijn kaartje gebruik gemaakt van
de dutch doobadoo mask art mal faded dots.

Het is een kerstkaart met een snoesje geworden.
Er zijn weer leuke nieuwe knipvellen uit!!!!!
En daar komt dit plaatje vanaf.
Ik heb de kaart rustig gehouden zodat de achtergrond, gemaakt met het 
dutch doobadoo stencil ,mooi uitkomt.
De basis kaart is dubbel gevouwen 13,5 cm x 13,5 cm.
Hierop zit een donkerblauw vierkant van 13 cm x 13 cm.
Hierop zit weer een wit vierkant van 12,5 cm x 12,5 cm.
Het witte vierkant heb ik bewerkt met het stencil.
Ik heb het papier erachter geplakt met verwijderbare tape.
Daarna ben ik er met een blending tool overheen gegaan.
De blending tool heb ik elke keer gedept op het stempel kussen.
En zo ben ik over het stencil heen gegaan.
Totdat de kleur naar mijn zin was.
Daar na de tape verwijderd en zie ....hoe de achtergrond is geworden.
Dit kun je met iedere kleur doen.
Dus altijd een bijpassende leuke achtergrond!!!!


Verder heb ik op de kaart gebruikt gemaakt van een wat oudere snijmal ,
de craftables x-mas star.
Deze heb ik uit wit en donker blauw gestanst.
En zoals je ziet verspringend op elkaar geplakt.
Het binnenste rondje wordt ook uitgesneden, dus die kon ik mooi bewerken 
met de zelfde kleur inkt als de achtergrond.
En met de nieuwe kerststempel van Joy, het ik er tekst op gestempeld.
Het rondje heb ik verhoogd opgeplakt.
Nog een kerstbelletje aan een strikje .
ook zo leuk en in diverse kleurtjes te koop!!
De lettertjes heb ik gestanst met de nieuwe craftables mini alfabet.


Voor het streepje ertussen heb ik de letter I gebruikt en deze heb ik doormidden geknipt.
Ook de letters heb ik verhoogd opgeplakt.




Hieronder staat alles nog even op een rijtje en direct naar het
 product in de webwinkel doorgelinkt.

Er is weer zoveel moois , neem maar eens een kijkje!!!
klik HIER dan kom je in de webwinkel en kun je zelf lekker rondneuzen.




470.715.004 Dutch Mask Art Faded Dots A5 Twine Spool Red Anita's Jingle Bells Mix Metallic Colours 30x CR1229 Craftables snijmal X-mas Star  CR1281 Craftables snijmal Mini Alphabet & Garland
  HM0065 Snoesjes knipvel Snow  Foam pads 1 mm dik Distress inkt kussen Barn Door  Ink blending tool  63 - 3201 Bordeaux
6410/0114 Noor! clear stempel kerst ENG



Ik heb weer met veel plezier deze kaart gemaakt.

Creatieve groetjes Giny.

donderdag 11 september 2014

Believe in the magic.......

Believe in the magic of Christmas...........

Deze kerstkaart heb ik gemaakt voor het blog van Kreatrends.
Er staan weer mooie nieuwe kerstmallen in de webwinkel.
Dus  een plezier om daar iets moois mee te maken.

Mijn kaart is wat groter als anders.Hij is 14,8 cm x 14,8 cm.
Het is dus een dubbelgevouwen vierkante kaart.
Hierop zit een wit vierkant van 14 cm x 14 cm , deze heb ik bewerkt met
 de embosfolder swis dots.
De zijkanten van het wit heb ik bewerkt met distress inkt.
Ik heb de mooie ronde mal met sterren uitgestanst uit groen en uit wit.
De groene heb ik doormidden gesneden en achter de witte geplakt.
Omdat er ook een los hoekje bij de mal zit kon ik die mooi op het open stukje plakken.
Zoals je hieronder ziet.

Toen het witte karton nog in de mal zat heb ik deze ook bewerkt met distress inkt.
Alleen de randjes licht aanzetten.
Dit heb ik op de kaart geplakt.

De mal bestaat uit 3 delen en het derde deel, wat op een bloem lijkt ,
 heb ik ook uit wit gesneden en ook weer licht aangezet met distress inkt.
Daarna heb ik de " bloem" op groen gelegd en met potlood om getrokken en uitgeknipt.
Zodat je een heel subtiel groen randje krijgt.
Tekst erop stempelen, strik en splitpen erop en 
verhoogd opplakken met foam blokjes



Rechts onderin heb ik nog wat roosjes geplakt met 2 takjes erbij.
Deze zijn er in links en rechts, dus mooi in spiegelbeeld.
Het plaatje met het snoesje heb ik ook heel licht aangezet met distress inkt.
En voor de cirkel eronder heb ik gebruik gemaakt van de orbis cirkelsnijder.
Hierop staan de cirkels per millimeter aangegeven ,
 ideaal om een passend cirkeltje uit te snijden!!!!!
Het groene zorgt ook hier weer voor een subtiel randje. 


Dan heb ik in de grote cirkel nog wat sterretjes geplakt die ik heb uitgeponst!


Ik heb weer met plezier deze kaart voor jullie gemaakt.

Hieronder heb ik alles nog even op een rijtje gezet en direct doorgelinkt naar de webwinkel.


656649 Texture Fades - Dot-Matrix & Gridlock
Deze faded dots zijn een mooi alternatief voor de swissdots!





6002/0361 Snijmal Noor! 6 punt met randje  6002/0258 Noor! D. Snij- en embossingmal ovaal (4)  6410/0114 Noor! clear stempel kerst ENG  HM0064 A4 toppervel Snoesjes Celebrating ChristmasDistress inkt kussen Milled Lavender  Ink blending tool
 Orbis Cirkelsnijder  Foam pads 1 mm dik  21432-006 Picture Punch mini star  Snow deco papier

Creatieve groetjes Giny

zondag 31 augustus 2014

Mode popje




Net dit kaartje afgemaakt.
Afgelopen week begonnen met het prikken en borduren.
En nu is er toch voetbal op tv, dus ik heb me terug getrokken op mijn hobbykamer.
Het patroontje komt uit de hobbytopper
 kleine borduursels en meer van Jenine Siemerink.

Het borduurgaren wat ik heb gebruikt is van DMC.
De kleurtjes zijn :2687(donkerrose)
8289lichtblauw)
en een lichtroze waar ik het nummer niet van weet.
De basis kaart is wit en is 12,5 cm x 17 cm.
dus dubbel gevouwen 12,5 cm x 13,5 cm.
Het rose vierkant is 13 cm x 12 cm en heb ik bewerkt met
 de embosfolder swiss dots.
Het rozen achtergrondpapier komt uit een blok wat ik een tijd 
geleden bij de action heb gekocht.
de afmeting van het rozen achtergrondje is 11 cm x 11 cm.
De witte cirkel heeft een doorsnede van 6,8 cm en
 het rose cirkeltje eronder een doorsnede van 7 cm.
Deze heb ik gesneden met de orbis cirkel snijder.
Ideaal, want hierop staan de cirkels in millimeters.
Dus je kunt elke gewenste maat uitsnijden.



Zoals je ziet heb ik er bovenaan nog een 
klein strookje wit en rose opgeplakt.
Wat strassparels hier en daar en het paspopje op de
 cirkel geplakt en een schaartje links bij het borduursel.


Het paspopje en het schaartje komen van een mallen set 
welke ik bij boekenvoordeel heb gekocht.
De randjes van het wit heb ik bewerkt met distressinkt-- Worn Lipstick.
Nog wat knoopjes bij het paspopje en....
voila weer een kaartje klaar.

Misschien heb ik je op een idee gebracht...
Veel knutsel plezier en een fijne zondag nog.

Groetjes Giny


donderdag 28 augustus 2014

Nazomeren!!

Dat willen we nog wel even.
Laten we hopen dat we nog een mooie nazomer krijgen.
Aan mijn kaartje zal het niet liggen.
Dit is mijn DT bijdrage  weer voor Kreatrends



Voor mijn kaartje heb ik gebruik gemaakt van de prachtige swirl van Noor!
En de mooie plaatjes van Janneke Brinkman.
De basiskaart is dubbelgevouwen 13,5 cm x 13,5 cm.
Hierop zit een wit vierkant van 13 cm x 13 cm.
En hierop het prachtige bijpassende achtergrond papier van Janneke Brinkman.

De strook is groen 13,5 cm x 6 cm, wit 13,5 cm x 5,5 cm en achtergrond 13,5 cm x 5 cm.
De maten onder het plaatje zijn , groen 10,5 cm x 7 cm , wit 10 cm x 6,5 cm.

Alle randjes van het papier, dus eigenlijk alle randjes van de kaart, 
heb ik bewerkt met het schuurmaatje.
Zodat je een ruw effect krijgt aan de randjes.
Nadat ik alle papier op elkaar heb geplakt heb ik de swirl uit wit en uit groen 
gestanst.
Deze heb ik wat verspringend op elkaar geplakt.

Er zijn ontzettend veel leuke houten ornamentjes en ik heb voor mijn kaart het gietertje 
gebruikt, welke ik bewerkt heb met wat distress inkt.


Een toefje bloemen en een vlindertje.
Hier en daar wat plakpareltjes.



Hieronder staat alles wat ik heb gebruikt.
Ik heb het direct doorgelinkt naar de webwinkel.
Wil je gewoon zelf rondneuzen klik dan HIER


6002/0359 Noor! snij- embossingmal swirl  LR0158 Creatables snij- embossingmallen vlindertjes  811500/0209 Houten ornament box tuingereedschap50416 Handgemaakte bloemen pastelkleurig assortiment 
STAPJBS1294 Knipvel bloemen specialsJBS152 Basispapier dubbelzijdig A4 Distress inkt kussen Bundled Sage Schuurmaatje

Bedankt voor je bezoekje en creatieve groetjes....
Giny