Een vroeg voorjaar....mijn DT bijdrage voor Kreatrends

Dit is weer zo een leuke mal om mee te werken.
Dit keer heb ik erbij geborduurd.
Ik zag de mal en wist gelijk wat ik er mee ging doen.
Op het knipvel birdhouses van Marianne Design zitten leuke kleurige plaatjes .
Daarbij hoor dan toch een kleurrijke kaart.


Ik heb gekozen om er een staande kaart van te maken.
Je kunt hem ook op een andere manieren gebruiken.

Er zit dus een mal bij waarmee je het vierkant gedeelte uitsnijdt.
Nou, de maal snijd het vierkant en de middenvouw  wordt gerild.
Het plaatje heb ik uitgesneden met het losse vierkant wat bij de mal zit.
En het groene gedeelte uitgesneden en geembost.
Het witte gedeelte heb ik met behulp van het paarse gedeelte
 nagetekend en overal een klein randje afgehaald .
Daarna het ik er een gedeelte van een borduurpatroon op geprikt en geborduurd.
Het patroon wat ik gebruikt heb ik een gratis download van Sjaak van Went.
Maar je kunt daar ook een andere voor gebruiken natuurlijk.
Wel even goed kijken of het past.



Verder heb ik nog bloemetjes met flowerfoam gemaakt.
Uitsnijden , in mijn geval uit wit en deze heb ik met
 bijpassende memento inkt op kleur gebracht.
Daarna tegen een heet strijkijzer gehouden met een opbolpen rond gemaakt.
Af laten koelen en in elkaar gezet.
De blaadjes met groen foam gedaan ook tegen het strijkijzer en een beetje op vorm gebracht.
alle bloemen en blaadje met secondelijm/gel aan/ tegen elkaar gezet.
Boven op het mooie takje wat erbij zit.
Het losse hoekje wat bij de mal zit heb ik bovenop gebruikt.



Ik heb nog meer ideeƫn met deze mal in mijn hoofd ,
dus je zult hem nog wel eens voorbij zien komen.


Hieronder alles weer op een rijtje en doorgelinkt naar de webwinkel.



LR0571 Creatables snijmallen Anja's vertical folding die (Square)  VK9573 Knipvel Birdhouses spring25.4100 Flower foam assortment set 6 white - green    PM10064 Snijmallen Flowery Collection Buttercup Trio

Memento Dew Drop inktkussen Bamboo Leaves MD707  Memento Dew Drop inktkussen Lilac Posies MD50145.8961Leabilities Multi Die Flower 004


  Borduurgaren Stitch and Do Yvonne Creations Cozy ChristmasSTDOBG10002 Stitch and Do garenkaart Herfst Yvonne CreationsSTDOBG10007 Stitch and Do Garenkaart Smiles, Hugs and Kisses85355 Glitter brands American Crafts


Reacties

  1. wauw wauw wauw!
    Wat een plaatje van een kaart. Er zit veel zorg en liefde in dat zie je.
    groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele leuke kaart zag ik hier voorbij komen.
    Leuk met je borduursters erop.

    Groetjes, Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan leuk model.
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een supermooie kaart Giny.
    Prachtig geborduurd.

    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige, kleurrijke lentekaart met mooi borduurwerk. Mooie labelkaart voor je zwager. Een goede tip over het stempelen van een label, kende ik nog niet.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Giny,
    Wat een leuke frisse lentekaart met een mooi borduurtje en leuk model!
    Vind dat je mooie kaarten maakt en heb mij aangemeld om je te volgen.
    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Hoi, wat leuk dat je langs geweest bent en een berichtje achter laat.
Ik vind ze erg leuk om te lezen.
En doe dat ook met veel plezier.
Groetjessss

Populaire posts van deze blog

Winter deel 2

Miauw......

Geborduurde layout ...gemaakt voor Kreatrends