Het is lente....mijn DT bijdrage voor Kreatrends

En in de lente zie je heeeeeeel veeeeeel tulpen.
In heel veel kleuren.
En dat blijft een prachtig gezicht vind ik.
Jullie ook?


Dus ik ben aan de slag gegaan met de super leuke 
build a tulip van Marianne Design.
Deze heb ik verwerkt op 2 mallen van Studio Light.
Ik zag het idee bij Geralien Hoftijzer en heb hem naar mij idee "aangekleed".


Het mooie van deze mallen vind ik dat je niets hoeft te meten , alles word gestanst.
Omdat de kaart ook nog dicht gevouwen kan worden heb ik alleen
 aan de zijkanten een mooie witte tulp gedaan.
Op de 2 midden panelen heb ik 2 tekst labeltjes bevestigd met een splitpennetje.
Deze heb ik niet strak gedaan zodat er wat speling in zit en de labeltjes kunnen 
bewegen....heen en weer wiebelen.....
De tekst heb ik geponst met de We R memory keepers word punch board.
Ook een heel fijn "gereedschap"om mee te werken.




Hier zie je de kaart van de zijkant !!


Op de voorkant heb ik 2 tulpen gedaan met een strik en wat pareltjes in de hoekjes.
De strik is gemaakt met de strikjes maker.In plaats ven 1x sla je hem er 2x omheen.




Dit is de achterkant van de kaart!



En nog een zij paneeltje met 1 tulp!

Ik heb voor jullie stap voor stap foto's van de opbouw van de tulp gemaakt. 

LR0586 Creatables snijmal  Build-a-Tulip


Het grootste bloemblad het ik recht gelaten, dat is het blauwe blad links onder.
Op de foto hierboven.



Daarna heb ik de 2 daarop volgend kwa grootte opgebold met een dikke embospen.


En daarna heb ik er 2 kleine stukjes foamtape opgeplakt.



En zoals je op fot's 3 en 4 kunt zien , heb ik ze op elkaar geplakt.


Eerst de grotere en daarna de iets kleinere.


Vervolgens heb ik de 2 kleinste onderdelen ook opgebold en er een klein randje lijm op gedaan.
Als je goed kijkt kun je het zien op de foto.


En ook 2 kleine reepjes foam tape.
Om ze zo smal te kunnen knippen plak ik een reep foamtape op bakpapier .
Deze knip ik in de lengte door  en dan krijg je repen zoals op de foto hierboven.
En daar kun je dus kleine reepjes?stukjes van knippen.




Deze kleine onderdelen plak je ook weer op de bloem , zoals op foto 7.



De bladeren kun je zoals je ziet in de lengte een vouwtje geven.


En dan is je "build a tulip" klaar!!!

Hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk.

Ik zal hieronder alle materialen weer op een rijtje zetten en
 natuurlijk weer doorgelinkt naar de webwinkel.



LR0586 Creatables snijmal  Build-a-TulipSTENCILSL169 - Cutting and Embossing Die Essentials nr.169STENCILSL167 - Cutting and Embossing Die Essentials nr.167We R Memory Keepers word punch board 6200-0021 Joy! crafts strikjesmaker

Foamtape 0,5 mm     Embossing tool 6-8mm ball ET004    85350 Glitter brads medium Eart Tone American Crafts    PB7056 Pretty Papers Eline's Summer picnicPVA 22171 Anitas tacky glue 60 ml


Reacties

Populaire posts van deze blog

Winter deel 2

Miauw......

Geborduurde layout ...gemaakt voor Kreatrends