dinsdag 16 juni 2026

Vrolijke olifant

  Ik heb nog een kaartje gemaakt met de Double Doily 

Deze keer heb ik er een dubbele staande kaart van gemaakt.
De grootste mal snijd je uit de basis kleur,
zo, dat je er een dubbele kaart van maakt.
Dan snijd je de 1 na grootste uit dessinpapier.
Dit doe je ook met de 2 kleinste.
Dus 1 mal gebruik je niet.
Je snijd je olifant uit in de door jouw gekozen kleuren en bouwt hem op.
Ik heb er wiebeloogjes op gedaan maar je kunt ook
 de oogjes gebruiken die je uit moet stansen.
Een strikje en wat plaksteentjes en meer heeft het niet nodig.

Hieronder alles wat ik heb gebruikt:

snijmal Doily:

snijmal olifant:

wiebeloogjes:

foamtape:

dessinpapier uit eigen voorraad

zaterdag 13 juni 2026

High Tea

 Ik heb ook een creatie gemaakt met de high tea hapjes.
Er zijn er al velen gemaakt en allemaal anders.
Het is ook ontzettend leuk en je kunt er zoveel mee.



Als eerste heb ik de basiskaart gemaakt.
Deze is 22,5 x 15 cm
Deze is gerild op 5 en 7,5 cm
het dessinpapier is 14,5 x 14,5 ---- 2 x 14,5 ---- 4,5 x 14,5

Toen heb ik eerst alle hapjes uit verschillende kleuren gestanst 
en in elkaar gezet om even te kijken wat er bij elkaar hoort .
Deze bewaar ik bij de mallenset.
Altijd handig lijkt mij.

OP de basiskaart heb ik de doily circle gedaan met de kleine thee set erop.
Een paar onderdelen ervan.

Daarna heb ik de etagere uitgestanst en in elkaar gezet.
Toen heb ik alle hapjes uit de kleuren gestanst die ik wilde gebruiken.
Sommige delen meerdere keren.

En dan het leuke gedeelte...alles in elkaar zetten en op de etagere zetten.
Je krijgt er bijna trek van.

Verder de kaart opgeleukt met een tekst en enameldots .
en nog wat losse onderdelen.

Ik heb veel plezier beleeft om deze creatie te maken.

Hieronder alles wat ik heb gebruikt:

Snijmallen High tea hapjes:

Snijmal etagere:

Snijmal Theesetje:

Snijmal doily:

Dessinpapier:

Tekst stempel:

Foamtape of blokjes:

Enamel dots:

strass pareltjes
linnenkarton A4 wit
diverse kleuren papier/karton(restjes)



donderdag 11 juni 2026

Een baby'tje geboren

Afgelopen weekend hoorden we van onze vrienden dat ze weer opa en oma zijn geworden.
Dus daar moeten natuurlijk kaartjes voor gemaakt worden .
Nou ja...moeten...Het is gewoon leuk  om te doen .


Deze heb  ik voor de ouders van de baby gemaakt.






En deze voor onze vrienden.

snijmal Dreaming bear:

snijmal wolken:




 

dinsdag 9 juni 2026

Bloemenmand

 Deze keer heb ik weer een soort easelkaart gemaakt.



De basis is een dubbele witte kaart.
Hierop heb ik dessinpapier gedaan
Daarop weer een strook van 6 cm breed en 21 cm lang.
Deze dubbel gevouwen en de bovenlaag weer dubbel.
Zodat je dus de easel krijgt.
Dus de strook van 21 cm ril je op 10,5 cm en op 5,2 cm.
en de rillijnen vouw je.
Hierop heb ik weer wat dessin papier gedaan .
Het mandje heb ik op de voorkant van de easel geplakt en 
deze heb ik gevuld met (zijden) roosjes.
Maar dit kan ook met papieren of uitgestanste bloemen.
Wat vlinders, tekst en een strikje en je creatie is klaar.




Zo ziet de kaart er van bovenaf uit!


Hieronder alles op een rijtje uit de webwinkel:

snijmal mand:

Paperpack Marianne Design:

snijmal takjes:

snijmal vlinders:

memento inkt:



zaterdag 30 mei 2026

Theetje??

 Kom je gezellig een theetje doen?
Ideale tekstjes om iemand uit te nodigen voor een gezellige middag.
En deze keer heb ik een easelkaart gemaakt met de leuke thee mallen van Marianne design.


Net zoals je vorige kaart met de doilymal heb ik de grootste weer uit een 
dubbel gevouwen kaart gestanst met 2 boogjes net over de rand ,
zodat je ook een dubbele kaart hebt.
Dan vouw je 1 kant dubbel.
De basis snijd je nogmaals uit de basiskleur.
En dan zoals je op de foto ziet.
Of natuurlijk in je eigen volgorde.
Op de kleinste heb ik een plaatje geplakt van high tea.
Het gedeelte wat de easel moet tegen houden heb ik een theepotje en 2 kopjes geplakt.
Dat gedeelte is een afgesneden doily zoals te zien is.
Daaronder nog de tekst en verder heb ik het aangekleed met strassparels en een strikje.





Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb kunnen geven.
Snap je iets niet...vraag het gerust.

Hieronder de artikelen die ik heb gebruikt:

Snijmal Doily:

Snijmal theesetje:

Knipvel:

Tekst stempel:

Meeldraadjes:

Plaksteentjes:

Cardstock:

inkt:



 

woensdag 27 mei 2026

Poesje mauw mauw


En nog maar een poesje van het zelfde knipvel als die van maandag.
Deze keer heb ik hem lekker zoet gemaakt.
Wel hetzelfde model gebruikt en ook een borduurpatroon uit mijn bak.
Hier heb ik onder het poesje een stukje cardstock bewerkt met een embosfolder.
Ook hier nog geen tekst.
Zo heb ik weer 2 kaarten voor de voorraad.
Altijd handig toch.


 

maandag 25 mei 2026

Poesje mauw

Ik vond ik mijn knipvellen map een vel met deze en andere schattige poesjes.
Als ik het goed heb een vel van Marylene Casenave.
Al een oudje hoor...maar daardoor niet minder leuk .
Ik heb voor de kaart maar weer mijn favo modelletje gebruikt.


Ik heb een bak staan met allemaal borduurpatroontjes en daar komt deze ook uit.
Geen idee waar deze uitkomt.
Tekst heb ik er niet op gezet , maar dat kan altijd nog en anders binnenin.
Voor de hoekjes heb ik de hapjespons maar weer eens gebruikt.






 

zaterdag 23 mei 2026

Afzwemmen Diploma B

 Vandaag was het alweer zover .
Onze kleinzoon mocht afzwemmen voor zijn B diploma.


En natuurlijk moet oma er wel een kaartje voor maken.
Ik heb de letter B gebruikt van een DDBD alfabet.
De tekst is van Carlijn Design
De beker is ook een collectables.
Het papier komt uit een blokje dat ik ooit eens bij de action heb gekocht.

Op het moment dat dit online komt zijn wij aan het kijken bij het afzwemmen.
En dan krijgt hij zijn kaartje ook.

Weer een stap verder .....
Wat gaat het toch hard dat op groeien.
Maar....het is wel genieten .



vrijdag 22 mei 2026

Zwemdiploma A

Een kleine 2 maanden geleden mocht onze kleinzoon afzwemmen .
Oma had daar een kaartje voor gemaakt. 
Maar......niet op het blog gezet.
Domme domme oma.
Morgen mag meneertje al weer afzwemmen .
Vandaar dat ik eraan dacht dat dit kaartje er niet opstond.


Dit is gemaakt met een slimline stans.
En met het muisje  en de zomermalletjes van de muisjes.

We hadden er een knuffeltje bijgedaan van een vis /unicorn.
Hij is nl gek op knuffelbeestjes.





 

donderdag 21 mei 2026

Gefelicithee

  Ik vind de thee tekst stempeltjes onwijs leuk.
Gefelicithee heb ik dan ook op onderstaand kaartje gebruikt.

En wat is die cirkelstans gaaf.
Ik heb je grootste cirkel uit dubbelgevouwen cardstock gestanst.
Iets over de rand leggen zodat je een dubbele kaart krijgt.
Dan heb ik de 1 na grootste uit een kleur gestanst die bij het plaatje past.
De 2 die erna komen heb ik hetzelfde mee gedaan.
En de kleinste cirkel heb ik gebruikt om het plaatje uit te stansen.
DE 2 grootste op elkaar geplakt.
De 2 kleinere op elkaar geplakt met het plaatje.
En dan deze verhoogd opgeplakt op de grootste.
Tekst erop en wat bloemen en blaadjes.

Hier zie je de kaart van opzij, je kunt heb gewoon neerzetten.

Alles wat ik heb gebruikt :

Cirkelstans:

Tekst stempels:

Bloemenstans:
(nu maar 2,50)

Blaadjes:

Memento inkt:
Cottage Ivy

Knipvel:

Cardstock:

Foamtape:

maandag 18 mei 2026

Vintage



Dit kaartje komt uit een blok met uitdrukkaarten en onderdelen van Studio Light.
Ik heb het al heel lang liggen dus nu maar af en toe er iets uit maken.
Zo vult het kaartenbakje ook weer.



zaterdag 16 mei 2026

Gefeliciteerd

 Nog maar een kaartje met een fairybell plaatje.
Ze blijven zo leuk om mee te werken.
En zoals je ziet hoef je er geen moeilijke kaart mee te maken.


Ik heb gewoon een 4kante kaart genomen en 
hierop een oplegkaart en daarop dessinpapier.
Een strookje groen en een strookje blauw.
Het blauwe is bewerkt met een embosfolder.
2 groene 4kantjes en 2 witte.
Die heb ik ook bewerkt met een embosfolder.
Reepje groen en reepje wit met de tekst erop die jij wil.
En natuurlijk het plaatje.

Hieronder alles uit de webwinkel:

Fairybell plaatje:

Memento inkt:

embossingfolders:

dessinpapier uit eigen voorraad





 

dinsdag 12 mei 2026

Allemaal Fairybells

 

Bij de leuke fairybells setjes zit ook altijd een velletje met kleine plaatjes.
Daar kun je ook leuke kaarten mee maken.
Ik heb er al eens een 4 easelkaart mee gemaakt.

En nu een gewoon 4 kante kaart .
Ik heb alle plaatje verhoogd opgeplakt en de middelste op dubbele foam, 
zodat hij nog wat hoger komt.

Hieronder alles wat ik heb gebruikt:

Fairybells:

Achtergrondpapier:






 

zaterdag 9 mei 2026

Bloemenpracht

 

En maar weer eens een kaartje in mijn favorite vorm.
Deze keer heb ik de hoeken geborduurd.
Het plaatje is al een heel oudje van Le Suh.



donderdag 7 mei 2026

Lekker zoet al dat rose

Ik heb deze keer een easelkaart gemaakt met het prachtige achthoek cirkel van MD.



Het is niet moeilijk te maken en het geeft een heel mooi effect.
Je snijdt met de buitenste rand de basiskaart uit.
Je neemt een vel cardstock en dit vouw je dubbel.
Je legt 1 rand van de mal iets over de vouwlijn .
Na het uitsnijden heb je als het goed is een dubbele kaart.
Waarvan je 1 kant dubbelvouwt.
Dan snijd je de rand nog 1 x uit een enkel stuk wit cardstock.
En dan wijst de rest denk ik vanzelf.
Het grootste kantachtige gedeelte snijd je uit rose.
Dan die daar op volgt ook.
Deze teken je ook over op een stuk wit cardstock en knip je uit.
Dan plak je alles op elkaar .
Kijk maar naar de foto ...daar kun je de opbouw goed zien.
Ik heb de basis rand ook nog uit dessin papier gesneden
 en hier een klein randje afgehaald aan de bovenkant.
Zodat hij mooi op het onderste gedeelte past.
Verder heb ik de cirkel met gaatjes uit wit gestanst en dit opgeplakt.
Het hartje uit rose gestanst en dit verhoogd opgeplakt zodat het als stopper fungeert.
Nog een mooi plaatje erop en een strikje en wat strass steentjes.


Hieronder alles wat ik heb gebruikt:

Plaatje is uit eigen voorraad

Snijmal:

Achtergrondpapier:





 

maandag 4 mei 2026

Pasen

Voor onze kleinzoon heb ik dit zakje gemaakt met pasen.
Het was de bedoeling om er chocolade haasje enz in te doen ,
maar het chocolademalletje was helaas niet te krijgen bij de AH....grrrrrrr.
Maar goed ...dan maar schuimpjes, ook lekker.
hahahah...ja want die zijn natuurlijk allang op


Ik heb gebruikt:

Snijmal paas outfit:

snijmal Muis:

Snijmal bagtopper:

knoopje

schuimpjes





 

zondag 3 mei 2026

Sterkte

Voor mijn designteam maatje Ine heb ik deze kaart gemaakt.
Afgelopen week is haar moeder overleden.
Een moeilijke tijd voor haar en haar familie.
Heel veel sterkte de komende tijd.


Een mooi simpel kaartje.
Het witte gedeelte heb ik bewerkt met een embosfolder van een tak.
Dit op aubergine kleurig cardstock geplakt en dit weer op wit.
2 vlindertjes uitgeponst met een afstandspons.
En de tekst sterkte in bijpassende kleur.


Memento inkt:






 

zaterdag 2 mei 2026

Zomaar ...een visje

  
Ik heb deze keer een wat oudere mal gebruikt.
Dit leuke visje is van de serie Amy Design- Animal Medley.
Met dit visje kun je vanalles doen.
Ik heb hem op deze manier gebruikt naar een idee van Olga Mulder,
 maar je kunt hem ook in een vissenkom doen  met meerdere visjes.
Of je stanst hem uit dessin papier.
Mogelijkheden genoeg.
Vind je het visje ook leuk?
Hennie heeft er nog wat in de webwinkel maar wees er snel bij want het zijn er niet veel meer.



Hieronder alles wat ik heb gebruikt:


Snijmal vis:

Paperpad:

Embosfolder:

Memento inkt:





woensdag 29 april 2026

Takkies en siepies

Ook ik heb me laten verleiden tot de leuke stempeltjes.
Ik heb er onderstaande kaarten mee gemaakt.

Deze is gemaakt voor onze schoondochter.


En met de restjes van het papier wat ik wilde gebruiken heb ik deze wat kleiner kaartjes gemaakt.