Baby girl

 Afgelopen maandag is mijn tantezegger bevallen van een prachtige dochter.
Ze hadden al een zoontje en nu een dochter erbij.
Hoe mooi is dat!!!!
En natuurlijk moet daar wel een kaartje voor gemaakt worden.
Nou het is dit keer een kaart in een doosje.
Een beetje lastig op de foto te krijgen maar het is gelukt.

Onderaan de foto's een uitleg met patroontje hoe ik het gedaan heb😃











Hieronder de patroontjes en wat uitleg hoe ik het doosje/kaartje gemaakt  heb :



Dit is het patroontje van het doosje.
Deze heb ik 2 x gedaan.
De totale maat van de 2 vierkanten is 14,5 x 14,5 cm.
Als je er 1 iets groter neemt, bv 14,7 cm , maar ze beide wel op 2 cm van de kanten af rillen.
Dan passen de deksel wat mooier in elkaar.
Deze ril je op 2 cm vanaf alle zijkanten.
De rode lijnen knip je in, dan vouw je alle zwarte lijnen
en plak je de kleine vierkantjes vast zodat je de deksel vorm krijgt.
Dit doe je dus 2 keer.



Voor het kaartje heb ik 3 x het onderstaande uit gemeten en gesneden.
Het totale maat hiervan is 21 cm x 10 cm en dat 2x en 1x 10 cm x 20 cm.
Dit omdat je anders een plakstrook te veel hebt😀
Hier op 10 cm en op 20 cm gerild ,
zodat je een randje van 1 cm overhoudt.
Dit randje is de plakstrook om ze alle 3 aan elkaar te krijgen.
Zodat het 1 lange kaart wordt.
Alle ril lijnen vouw je om en om in dal vouw en berg vouw.
En dan kun je je kaart naar eigen idee versieren.



Als hij klaar is plak je hem in het bovendeksel en het onderdoosje vast 
en dan ziet het er net zo uit als mijn creatie.
Succes en ik ben benieuwd wat jullie er van maken.
Laat het me weten dan kom ik bij je kijken.






Reacties

  1. Dank je wel voor de uitleg van deze mooi kaart in een doosje. Echt heel lief dat je de uitleg op jouw blog hebt gezet. Ik wacht nog even totdat ik weet of het een jongen of meisje is. Groetjes, Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan....ben benieuwd naar jouw creatie.

      Groetjes Giny

      Verwijderen

Een reactie posten

Hoi, wat leuk dat je langs geweest bent en een berichtje achter laat.
Ik vind ze erg leuk om te lezen.
En doe dat ook met veel plezier.
Groetjessss

Populaire posts van deze blog

Winter deel 2

Miauw......

Geborduurde layout ...gemaakt voor Kreatrends