Happy Halloween ...gemaakt voor Kreatrends



Met het box card snijmal van MD heb ik deze creatie gemaakt.
Je snijd deze 2x uit cardstock .
1x met de extra mal voor de opening en 1x zonder,
deze is voor de achterkant.
Dan zit er ook nog een mal bij waar je wat tegenaan kun plakken.
Waardoor je dus een heel verhaal kunt opbouwen.
Ik heb er dus een halloween versie mee gemaakt.



Lekker griezelen ......
Er zijn zoveel leuke items die je kunt gebruiken.
Klik hier maar eens op HALLOWEEN
Op de voorkant heb ik de letters geembost met wit en 
de vleermuizen met clear embossingpoeder.
De grote vleermuis heb ik aan een stukje mica gehangen.
Nu is het net alsof hij echt vliegt.


De zijkanten en de achterkant heb ik gemat en dit heb ik beĆÆnkt .
Op de zijkanten heb ik nog wat spookjes en spinnetjes geplakt.
Wat pompoenen erin en voila... een Halloween creatie.





Deze uitleg vond ik op internet over Halloween:

 Hallow betekent Heiligen of Heilig maken en is oud Engels. Halloween kondigde niet alleen de donkerste periode van het jaar aan; de Kelten in Ierland en Groot-BrittanniĆ« vierden dit feest om het einde van de oogst en de jacht te vieren en het nieuwe jaar in te luiden.

Halloween is voortgekomen uit het Keltische feest Samhain. De Kelten in Ierland en Groot-Brittanniƫ vierden dit feest op 31 oktober op de Keltische variant van oudejaarsdag.

Tradities van Samhain bleven, zoals het dragen van vermommingen om jezelf te verbergen voor de zielen die door je huis dwalen. Men zegt dat pompoenen met enge gezichten bedoeld waren om geesten te verjagen. En net zoals de andere tradities, bleef de pompoen dus symbool voor Halloween zoals wij het nu kennen.

Wat betekenen de kleuren bij Halloween?

Zwart...dood, nacht, heksen, zwarte katten, vleermuizen, vampiers
Oranje...pompoenen, herfst, de verkleurende bladeren, vuur
Paars...nacht, het bovennatuurlijke, mystiek
Groen...goblins, monsters
Rood...bloed, vuur, kwaad
Blauw...water, lucht

Hieronder alles uit de webwinkel :






















Reacties

Populaire posts van deze blog

Winter deel 2

Geborduurde layout ...gemaakt voor Kreatrends

Miauw......